Skůtr Čezeta

Renovace Čezety 502

 

 

Skůtr Čezeta

 

  Skútr Čezeta byl vyráběn od roku 1957 jako typ 501 . Původně měl mít motor o objemu 250ccm což se bohužel nepodařilo a je od začátku osazován motory 175ccm což je škoda, protože skútr je sám o sobě dost těžký a výkon "stopětasedmy" s ním má co dělat . Natož když je plně naložen - o připojení sajdy Druzeta ani nemluvě .
Typ 501 byl osazen dvouvýfukovým motorem . Zmodernizovaný typ 502 který byl uvedebn na trh v roce 1960  měl již výfuk pouze jeden . Motory jak typu 501 tak 502 byly vyráběny v několika modifikacích s ventilátory chlazení i bez , s dynamostartéry a 12V elektroinstalací  i klasickým dynamem s elektroinstalací 6V. Karburátory byly vybaveny sytiči  ovládanými lankem ,umístěnými na  karoserii u řidiče. Čezeta byla velmi populárním vozidlem a je dobře že má opět po letech tolik fandů. Její poslední model De Luxe byl opatřen odlitým panelem řidítek s tachometrem z "panelky" . Téhle verze bylo vyrobeno poměrně málo kusů a je proto vyhladávaným strojem pro renovaci.