Historie:

Už od dětství sem osedával všechny motorky co se naskytly a hned jak to šlo jsem je začal i prohánět po polích a loukách. Začínal jsem na Jawách,Čízách a Simsonech (nic jiného se také v 80. a 90. letech moc sedlat nedalo.
Po číze 250 a Simsonovi jsem si hodně užil na Jawě 634 s přezdívkou Mája na který sem si taky pěkně rozbil tělo a protože mně to neodradilo už mám ty motorky asi napořád ((-:  Mája prošla několikerou úpravou,hodně jsem se na ní naučil a hodně jsem s ní zažil - nakonec jsem jí zařídil doufám že příjemnou budoucnost na Kubě,když si jí ode mne koupil kubánský dělník a odvezl si ji domů.Doufám že ještě jezdí...
 
V době totalitně stupidní nám nezbylo nic než dívat se na pořádné motorky na stránkách časopisů z prodejen zahraničního tisku a zkoušet upravovat svoje Jawy a Čízy tak aby se těm ze stránek těchhle časáků alespoň trochu podobaly.Byla to pro nás zábava a škola zároveň.Bohužel to neslo spoustu trablů s příslušníky VB pro které byly nepřijatelné třeba jen zvednuté výfuky,natož kratší blatník nebo jiná řidítka.Kdo si to pamatujete tak jste určitě stejně rádi jako já, že už je to pryč (-: Jednou jsem dostal dokonce pokutu za to že ve dne svítím ((-:
Mezi motorkama jsem si vyzkoušel i opravu Velouše ale příliš mně to neoslovilo a tak jsem se ho po pár testovacích jízdách prodal a vrátil se zase ke dvěma kolům.
Po otevření hranic jsem se s nadšením které stále trvá pustil do čtyřtaktů které mi učarovaly a na kterých jsem si užil a užívám spoustu legrace.Mám rád cestování a na těchhle strojích jsem projel a doufám že ještě projedu hodně pěkných míst.Nikdy nezapomenu na svůj první čtyřtakt - YAMAHU XS 400 která ať vypadala jak vypadala byla pro mně prostě úžasná ((-: . 
 
Po ní jsem si pořídil YAMAHU XJ600 na které jsem se poprvé v životě dostal do Alp a k moři a Alpy na mně zapůsobily tak že bych takový pocit ještě někdy chtěl zažít.
 
Po  XJéčku jsem si pořídil GSX600F.Pojezdil jsem na něm celou sezónu,podíval se na něm do Alp i k moři a  protože se mi na ní jezdilo dobře,pořídil sem si na příští sezónu další.
 
Právě druhé z Efek jsem vyměnil u nás v bazaru za svojí vytouženou TDM 850 o které tu dost píšu.Každý máme nějakou svou mámu motorek a pro mně je to právě TDM.
   
Jak šly roky,snažil jsem se mít na každou sezónu něco jiného a už si ani pořádně nevzpomenu kdy a co.Bavila mně ZZR 600,na ní jsem miloval otáčky.Koupil sem si na ní u Ešnerů v Nymburce (pro pamětníky) parádní výfuk, který mi učaroval už ve výloze.Dost sem si ale díky němu  užil,protože měl v nízkých otáčkách zvuk jak Wartburg a to mi kamarádi pěkně servírovali ((-:  . Naproti tomu jsem měl rád ale i Intrudery.Vzpomínám že osmistovka mně jednou pěkně vyděsila ,když se mi rozvlnila v zatáčce ve 140,ale čtrnáctistovka se stala mým oblíbencem-na ní jsem jezdil moc rád a bez váhání bych po ní zase  sáhnul.
Díky kamarádovi jsem si šáhnul i na tříkolku na které jsme opravovali lak a měl jsem se možnost i trochu povozit a přes všechnu těžkopádnost a problémy s předjížděním to byl zážitek který bych rád zopakoval.Letos o dovolené jsem vyhlédnul půjčovnu v Rakousku (mají tu verzi pro tři což je pro naši rodinnou tlupu ideální) a někdy si jí tu musíme půjčit,protože na výlet přes Alpy na tříkoldě by se určitě dobře vzpomínalo.
 
Svatební cestu jsme plánovali jak jinak než na motorce - ale bohužel jsem v té době narazil na lumpa z Kunžaku kterej mi způsobil dost starostí za což určitě skončí v pekle a málem jsme díky němu neměli na čem jet.Nakonec se ale podařilo a jelo se na CB 750 po které jsem nikdy netoužil a přiznám se že jsem z toho neměl žádnou radost.Už po prvních jízdách jsem se jí ale omluvil a nakonec se z ní vyklubala skvělá společnice která s námi absolvovala přes 2000km po Alpách s naprostou grácií.
 
Zkusil jsem i pár cestovních endur .Nejvíc mně asi oslovil Big ,což není nic divného - je to skutečně kladivo.Přesto jsem ale i po těchhle zkušenostech zůstal věren svojí favoritce TDM.
V posledních letech jsem trávil na motorce žalostně málo času.Byly to především pomalejší a pohodlnější věci z důvodu menšího vzrůstu mojí spolujezdkyně ((-:  . Naštěstí se ale situace již stabilizuje a tak jsme se naposled vozili na naší žábě z čehož jsme měli oba úsměv na rtu .