JAWA "panelka"

Renovace Jawa 250 typ 592

Renovace Jawa 250 typ 559

Renovace Jawa 250 typ 590 Sport

 

 

JAWA 250 typ 590 r.v.1967

     Sportku jsem přivezl polorozebranou v kufru auta . Její stav byl všelijaký, ale byla kompletní a neupravovaná , takže ideální stav pro renovaci .Nejel jsem na ní ani neslyšel motor , takže se informace o stavu budu dozvídat při dalším rozebírání (-: .

Na první pohled není škod příliš , všechno je tam kde má být , takže se pouštím do přípravy dílů.
Zadávám chrom a do laku na  začátek připravuji  jen pár dílů abych mohl začít motorku skládat . Tím to ale na dlouhou dobu končí, protože se pouštím do Califa a tak Sportka musí počkat .

Po dlouhé pauze začínám opět na sportce něco dělat a začínám motorem. Vypadá moc dobře ,sice je stažen imbus šrouby , takže už v něm  asi někdo byl , ale dělící roviny vypadají nepáčeně, nepoškozeně,tak snad ......
Žebra hlavy a válce jsou nepoškozená což také svědčí o slušném zacházení mechanika. Po sejmutí hlavy a válce se ukazuje jak se k motoru choval řidič - to už tak slavné není , asi dával Sportce pěkně za uši (-:
Podložka pružiny ozubeného kola spojkového koše je probroušená a ozubení kola je také pěkně otrhané .
Uvnitř motoru to vypadá celkem dobře, takže budou při generálce stačit běžné úkony.

Motor dostal nový výbrus, nová ložiska, klikovka prošla repasí a povrch prošel leštěním jak je již dobrým zvykem.

Kola prošla také renovací a motorka dostala lak v barevné kombinace černé a červené tak jak se vyráběla pro USA nejen proto, že tahle kombinace je skutečně nádherná, ale i proto že se pak Sportka bude skvěle hodit do trojkombinace "čtyřka" - "calif" - "sportka" . (-:

Po vložení nových pouzder a čepu kyvky a renovaci zadních tlumičů se začíná sportka pomalu stavět.

Po repasi přední vidlice a osazení nových misek řízení se Sportka pomalu staví na vlastní nohy - kola.

Vložení motoru do motorky je vždycky událost , je to vždy i trochu o nervy aby se nic nepoškodilo.

Kryt řetězu musel projít opravou , předchozí majitel laboroval s velkou rozetou která kryt na některých místech probrousila skrz. Takže vyvařit, vykytovat a osadit novou , originál rozetu.

Po osazení motoru přichází na řadu elektroinstalace jak jinak než od Motoelektro , která je na motorce během hodiny i se zapojením.

Prsa a kaslíky dodají motorce ladnost tvarů , namontovat je  bez odřenin je ale náročná záležitost. Vyplatí se zachovat chladnou hlavu, ne vždy se mi to daří (-:  .

Nádrž a sedlo Sportce sluší a vypadá to že už moc nechybí....

... ale bez výfuků to ještě pořád není ono (-:  , objednávám české originály , Sportka si to zaslouží ...

Poslední kompletace a první projížďka......je to dobré, dobré (-: