Jawa 350 typ 634

Technická data

Restart Jawa 350 typ 634

Restart Jawa 350 typ 634-7

 

 

JAWA 350 typ 634 "čtyřka"

  Jawa 350 typ 634 byla představena na brněnském veletrhu v roce 1973, znamenala pokrok už díky svému dvojitému kolébkovému rámu , ale bohužel se vyráběná verze poměrně dost vzdálila prototypům které byly lehčí a  designově i technicky zajímavější . Přesto se jedanalo o motocykl který znamenal pokrok a jeho prodejní úspěchy byly velké (i když je pravda ,že hlavně díky vývozu do Ruska). První typ "čtyřky" měl kombinovaný reflektor který obsahoval tachometr a dvě kontrolky podobně jako u Califa, měl zakulacené  blikny a motor bez spojkového automatu a bez čidla neutrálu.

 

 

Motor prvního typu je charakteristický tím ,že lanko spojky nevede do motoru vpředu vpravo pod zapalováním  tak jako u dalších typů , ale vede  do prostoru pravého víka z levé strany pod karburátorem a tady ovládá spojku přímo pákou  . Tento typ motocyklu  byl ale záhy nahrazen zmodernizovanými typy , které měly již samostatný reflektor a samostatné přístroje (ať už jeden či dva) a  motor s automatem spojky a čidlem neutrálu.